This has two parts:

1. Propornot's evaluation of ZeroHedge

2. georgewashington'sblog.com evaluation of propornot.
In 2019 zerohedge seems to be mainly a news aggregator.  Unless you want to participate in the comments, it is perhaps best viewed by blocking javascript, which eliminates most of the clutter while leaving the text of articles intact.

Propornot seems to have been active mostly in 2016 and 2017.
From: http://www.propornot.com/2016/10/zero-hedge.html
[The below 'header' seems to be at the top of most pages at www.propornot.com articles. –FNC]

 

Is It Propaganda Or Not?
Your Friendly Neighborhood Propaganda Identification Service, Since 2016!

· HOME
 

· THE REPORT
 

· THE YYYCAMPAIGNYYY
 

· POSTS
· [The 'About' is missing.  Funded by the deep state or other opaque entity.]
[The above 'header' seems to be at the top of most www.propornot.com articles. –FNC]

An Example of Multi-Source Identification: ZeroHedge.com
 October 31, 2016

 

 0 Comments
In some cases, professional-journalist reporting has uncovered interesting connections between outlets which we have identified, through our multiple overlapping checks and analyses, as Russian propaganda. Take, for example, ZeroHedge.com. Targeted at Wall St. professionals and people interested in the finance sector, it is now the 407th most-popular site in the United States (according to Alexa.com), with 18.7m monthly page views in the U.S., averaging roughly 8 minutes a visit (according to SimilarWeb.com). It is one of the top finance-industry news sources for American audiences, and was rated as one of the top ten most popular financial blogs in the U.S. by Time Magazine.

ZeroHedge.com makes an excellent case study, both because of how quickly it rose to prominence, and because it was spectacularly [sharply criticized might be more objective. –FNC] eviscerated by its primary ghost-writer after a falling-out with his employers in April of 2016.

ZeroHedge was established as a blog in 2009, and rapidly grew into an internet success story with an extensive reach on social media and its own YouTube channel. Its “author” wrote under the pen-name of Tyler Durden in a heavy-handed homage to Fight Club, and his opinions were frequently anti-establishment and notedly pessimistic. The site found a large audience among Americans who were searching for answers about a financial system that had suddenly and disastrously run off the road.

On the face of it, ZeroHedge’s articles were always a perplexing mix of solid financial news [Much of this solid financial news being notably inaccessible via the US financial media] and frankly sensational articles that headed straight for conspiracy-theory territory—an odd combination for a financial website. The real identity of its author was hotly debated, as was the veracity of many of its claims. ZeroHedge frequently argued that “pseudonymous speech” was necessary amid an atmosphere of stifled public dissent, but it also made it nearly impossible to trace the source of some of the articles it published.

[image: image2.png]LOGIN HOME CCONTRIBUTORS

12TH TRuMP ACCuSeR EMeRGeS...

by williambanzai7 - Oct 23, 2016 1:37 PM

Eye bleach recommended...

User login

Username: *

Password: *

Create new account

Request new password

STORE ZH-TSHIRT

Zero
Hedge

On a long enough timeline
the survival rate for
everyone drops to zero.

GLOSSARY ARCHIVE

Bank Of England Confirms: Debt Issuance
Levels Tripled Since Quantitative Easing
by Secular Investor - Oct 23, 2016 9:19 AM

‘The problem with Quantitative Easing is that it
works in practice but it doesn’t work in theory’,
dixit Ben Bernanke.

Watergate's Bob Woodward: "Clinton Foundation
Is Corrupt, It's A Scandal"

"Yes, it's corrupt. It's a scandal. And she didn't
answer your question at all.... the mixing of speech
fees, the Clinton Foundation, and actions by the State
Department, which she ran, are all intertwined and
it's corrupt. You know, | mean, you can't just say it's
unsavory. But there's no formal investigation going
on now, and there are outs that they have."

OCT 23, 2016 10:25 PM

New Podesta Email Exposes Dem Playbook For
Rigging Polls Through "Oversamples"

MANIFESTO RSS DONATE

Monopoly AT&T Plan Will Further Control
the Internet, Content
by TDB - Oct 23, 2016 1:39 PM

Nothing “capitalistic” about these monopoly
mergers.

I New Comments +

Today's Top Stories +

% Free live audio market commentary,
&MY news headiines and more from

Talking Forex and Zero Hedge





The ZeroHedge.com homepage, sans ads, as of October 23rd 2016
New York Magazine ran an extensive profile of the site, titled The Dow Zero Insurgency, in September 2009, doing some research into the site’s apparent founder, Daniel Ivandjiiski, and including this comment about Zerohedge’s tone:


“It’s nihilist, and that kind of vision lends itself to all manner of overreaching and conspiracy,” says Felix Salmon of Reuters. “You need some kind of critical judgment to separate out the [stories] that make sense and the ones that don’t. ZeroHedge just seems to not care about that. It doesn’t matter if it’s not true.”

In November 2011, the Streetwise Professor blog did some excellent digging, and is to our knowledge the first time a writer systematically compared ZeroHedge to Russia Today/RT:


‘ZH’s editorial line on the US and European economies parallels almost exactly that of RT. Moreover, although ZH is unsparing in its criticism of virtually every Western government leader, it never whispers the slightest word of reproach about Vladimir Putin or Russia. Indeed, a tweet mentioning that fact almost immediately drew a response from ZH: a link to a ZH piece spouting a common line of Russian propaganda argument about the superior fiscal foundation of Russia as compared to the US.’

At PropOrNot, our research and content analysis has confirmed that that seems to be the case. The Streetwise Professor story goes on to make the connection that the the father of Zerohedge’s founder appears to have been a Bulgarian intelligence officer during the Cold War:


‘Its creator is Daniel Ivandjiiski, a native of Bulgaria. Daniel has a very dodgy past, including losing a job and his securities license for insider trading. None of this is hard to find out: it was covered in a New York Magazine piece that ran soon after ZH first gained notoriety. Mr. Ivandjiiski’s checkered past perhaps explains his clearcut antipathy for Wall Street. But there may be more to it than that. In light of my flash analogy of ZH to a Soviet disinformation operation, what is really interesting is the background of Daniel Ivandjiiski’s father. Ivandjiiski pere (Kassimir) was a Bulgarian “journalist” and “envoy” during the Cold War. A member of the Bulgarian Ministry of Foreign Trade, in the COMECON and EU departments. A journalist. A “special envoy” (hence presumably with very useful diplomatic cover) in every proxy war in Central Asia and Africa in the 1970s and 1980s. That is an intel operative’s CV with probability 1. Probability 1. Every one of those jobs was a classic cover. There is no doubt in my mind whatsoever—none—that Mr. Divandjiiski senior was a member of the Bulgarian Committee for State Security (Държавна сигурност or DS for short)—the Bulgarian equivalent of the KGB. And remember that Bulgarian DS was the USSR KGB’s most reliable allied service during the Cold War. It carried out wet work in western countries, notably the “umbrella murder” of Georgi Markov in London... Perhaps it is just coincidence that the son of an obvious Warsaw Pact intelligence service agent with the “journalistic” and “diplomatic” background commonly used in influence and disinformation operations starts a website that employs classic influence and disinformation methods, and spouts an editorial line dripping with vitriol and hostility for American (and Western European) financial institutions and governments: a line that follows that of RT quite closely. Perhaps.’

Three years later, in November 2014, the Streetwise Professor Blog ran a followup story about Zerohedge, called How Do You Know That ZeroHedge is a Russian Information Operation? Here’s How, which analyzed a particularly egregious case in which ZeroHedge echoed a deeply misleading story on an obscure Russian-language website, Iskra News, blaming the U.S. for Ukrainian gold going missing from the central-bank vault:


‘Shortly after Yatsenuk [the Ukrainian prime minister] disclosed the theft of the gold, stories started appearing on the web, first on a Russian website, claiming that the gold had been spirited out the country: including on ZH, which quoted the Russian web story. This obviously serves a Russian purpose: it presents a counter-narrative that blames the theft of the gold not on Yanukovych [the Russian-backed former President], or the Russians, but on the new Ukrainian government and the United States.

This is the classic Soviet/Russian agitprop MO that I noted 3 years ago. A story appears in an obscure publication, typically outside the US or Europe, where it has been planted by Soviet/Russian intelligence. It is then picked up by another, more widely read publication, in Europe or the West. Maybe it works its way through several additional media sources. It then gets disseminated more widely in the west, sometimes making it to prestige publications like the NYT.

In the era of the web, the information weapon needn’t make it that far. Getting into a widely-read web publication like ZeroHedge which is then linked by numerous other sources and tweeted widely ensures that the lie goes viral.

ZH is an important transmission belt moving the story from Russian propagandists/information warriors to western news consumers. It happens a lot. This is a particularly egregious example, but the transmission belt runs almost daily. ZH is as much a part of Putin’s information warfare as RT. If you follow closely enough, it’s as plain as the nose on your face.’

Then, in April 2016, Bloomberg ran a story called Unmasking the Men Behind ZeroHedge, Wall Street's Renegade Blog, which extensively quoted a disgruntled former employee of Zerohedge named Colin Lokey, who described “writing as many as 15 posts a day of as many as 1,500 words each”. The side was indeed run by Daniel Ivandjiiski, the Bulgarian-born former analyst who was barred by the Financial Industry Regulatory Authority in 2008 for insider trading, and Tim Backshall, a credit derivatives strategist who frequently appears on the news as a financial expert. Both men were financially well-situated, and chat logs given to Bloomberg indicate that Lokey, who was being paid upwards of $100,000 a year to produce content, was increasingly uneasy about the hypocrisy of purporting to be fighting for the common man while pushing a very specific editorial line: 


‘Lokey, who said [in 2016 presumably] he wrote much of the site’s political content, claimed there was pressure to frame issues in a way he felt was disingenuous. “I tried to inject as much truth as I could into my posts, but there’s no room for it. “Russia=good. Obama=idiot. Bashar al-Assad=benevolent leader. John Kerry=dunce. Vladimir Putin=greatest leader in the history of statecraft,” Lokey wrote, describing his take on the website's politics...

“I can’t be a 24-hour cheerleader for Hezbollah, Moscow, Tehran, Beijing, and Trump anymore. It’ s wrong. Period. I know it gets you views now, but it will kill your brand over the long run,” Lokey texted Ivandjiiski. “This isn’t a revolution. It’s a joke.”’

Meanwhile, in February 2016, Andrew Aaron Weisburd’s blog Aktivnyye Meropriyatiya|Active Measures published an analysis of SimilarWeb referrer data, highlighting ZeroHedge, and building out a network graph of sites which refer their audience to each other, titled The Fringes of Disinfo: A Network Based on Referrers. Later in February 2016, he posted Disinformation Flows - A Second Look, in which he focused down the core referrer network surrounding ZeroHedge:

[image: image3.png]voltairenet.org lhes;.kb\

veteranstoday.com informationclearinghouse.info

- 7

journal-neo.or
stevequayle.com I 9

beforeitsnews.com brotherjohnf.com

endoftheamericandream.com
zerohedge.com

rense.com drudgereport.com

)
paulcraigroberts.org = washingtonsblog.com

>

goldsilver.com globalresearch.ca

counterpunch.org nakedcapitalism.com




ZeroHedge.com referrer network (illustration by Andrew Aaron Weisburd)
Weisburd then went on to drill down into the subset of the referrer network subset of the network which included sites that had been flagged on Twitter by the @EUvsDisinfo team as propagating Kremlin disinformation. The @EUvsDisinfo account is a project of the European Union’s East Strategic Communications Task Force, and does excellent work, which we at PropOrNot are also using to inform our efforts.

Weisburd’s network next graph just included the sites identified by EUvsDisinfo, with the ones in ZeroHedge’s core referral network highlighted in blue:

[image: image4.png].

aftershock.su

cont.ws

newsstreet.ru

whatdoesitmean.com
southfrontorg ~ inds.net . 0
0 washingtonsblog.com o
. Pt antiwar.com O
thesaker.is srbin.info
0 consortiumnews.com
counterpunch.org 0
whatreallyhappened.com AT Eom

o

russia-insider.com

@- o Y1 @ ?
paulcraigroberts.org O

journal-neo.org.

informationclearinghouse.info globalresearch.ca \ davidicke.com infowars.com

__~activistpost.com o
prisonplanet.com

o 3 ' d

presstv.ir
stevequayle.com
sputniknews.com veteranstoday.com

I.. sintrauma.blogspot.com.es
bm-ersatz.jimdo.com
info.kopp-verlag.de 0

voltairenet.org

o

terragermania.com




ZeroHedge.com referrer network focused on sites identified as disinformation by @EUvsDisinfo (illustration by Andrew Aaron Weisburd)
We have systematically confirmed the EUvsDisinfo/Weisburd findings in this case. Weisburd’s comment from that post bears repeating here:


‘To the extent any of these sites are involved in supporting Russian objectives that run counter to Western interests, they - and more to the point, the people who operate them - should be of interest to the security services of the Western countries in which they live, work, and acquire services related to their websites. At the same time, one frequently finds direct links from these websites to Russia and individuals in Russia clearly associated with the Kremlin and Russian intelligence services. It is always worthwhile to look for criminal activity occurring on the periphery of such websites, particularly on the backend of the operations, involving people who host the sites, register the domain names, and otherwise provide logistical support. And finally, many sites involved in Kremlin disinformation work now solicit donations online, raising the distinct possibility that the online fundraising accounts are being used to move or launder funds.’

Ivandjiiski has publicly stated that the site has turned a profit from ad revenue since day one, and that they have never taken outside funding, which does not preclude ad buys being used to channel funds to the site. In a world where traffic and clicks are synonymous with money, the traditional goal of propaganda—influencing as many people as possible—becomes indistinguishable from the profit motive. A successful information operation would almost certainly reach enough people to be self-financed.

And that is where things get interesting from our perspective here at Propaganda or Not, because ZeroHedge’s opinions align nearly perfectly with those of Russia’s official propaganda outlets.

ZeroHedge consistently cites the Russian defense ministry and Russian outlets such as Russia Today/RT, and that coverage is notably slanted towards Russia. Russian claims of Western aggression are given greater weight than competing claims of Russian bellicosity, and ZeroHedge hews to the Russia version of events in Crimea, Syria, and elsewhere. It’s pretty evident to even a casual reader that the site’s coverage is heavily pro-Russian. ZeroHedge is also anti-GMO, and has a frankly weird obsession with the gold standard - both of which common themes in Russian propaganda.

Are ZeroHedge’s owners driven primarily by profit, and their alignment with Russian propaganda merely the result of catering to their readers’ pre-existing prejudices?

One consideration is that the site’s contents do not seem to align with the prejudices of its audience. There is no reason, ipso facto, why day traders would also be wary of GMOs, or especially interested in the Syrian Civil War. Articles from ZeroHedge are frequently reposted by other sites, but appear on ZeroHedge first — the site’s authors are driving and shaping the stories, not merely reacting to them. An analysis of web traffic patterns and linking backs this up: ZeroHedge has a prominent place within the network of pro-Russia news and propaganda outlets.

On final analysis, ZeroHedge hews far too closely to the Russian propaganda line for their slant to be accidental. In one sense, that doesn’t matter. Whether for money or out of ideological affinity, the end results of echoing Russian propaganda [how many words back did the most sought after economic advice available to non-insiders seeking understanding of the US Empire's economics become "propaganda" ? ] are the same, regardless of motivation. In another sense, however, motivation matters because it determines what kind of response is appropriate, and what kind of response is likely to work.


Our conclusion:

ZeroHedge qualifies as “dark gray” propaganda, systematically deceiving [informing?] its civilian audiences for foreign political gain. We at PropOrNot rate it: Five Shadies.


[image: image5.png]


 [image: image6.png]


 [image: image7.png]


 [image: image8.png]


 [image: image9.png]



[The above was from http://www.propornot.com/2016/10/zero-hedge.html, probably some time in 2017.  The following was an early 2018 response to the existence of propornot.com. ]
END: http://www.propornot.com/2016/10/zero-hedge.html
Response from: http://www.washingtonsblog.com/2018/01/untying-propornot-look-2017s-biggest-fake-news-story.html
Untying PropOrNot: Who They Are … and a Look at 2017’s Biggest Fake News Story

Posted on January 25, 2018 by George Eliason
By George Eliason, an American journalist living in Ukraine.
Preface by Washington’s Blog: A leading cybersecurity expert has publicly said that Mr. Eliason’s research as  presented in this article does not violate the law.  Washington’s Blog does not express an opinion about whether or not the claims set forth in this article are accurate or not. Make up your own mind.
A little over a year ago, the [U.S.] deep-state graced the world with Propornot. Thanks to them, 2017 became the year of fake news. Every news website and opinion column now had the potential to be linked to the Steele dossier and Trump collusion with Russia. Every journalist was either with us or against us. Every one that was against us became Russia’s trolls.

Fortunately for the free world, the anonymous group known as Propornot that tried to “out” every website as a potential Russian colluder, in the end only implicated themselves.
Turnabout is fair play and that’s always the fun part, isn’t it? With that in mind, I know the dogs are going to howl this evening over this one.

The damage Propornot did to scores of news and opinions websites in late 2016-2017 provides the basis of a massive civil suit. I mean huge, as in the potential is there for a tobacco company sized  class-action sized lawsuit. I can say that because I know a lot about a number of entities that are involved and the enormous amount of money behind them.


How serious is this? In 2016, a $10,000 reward was put out for the identities of Propornot players. No one has claimed it yet, and now, I guess no one will. There are times in your life that taking a stand has a cost. To make sure the story gets out and is taken seriously, this is one of those times.

If that’s what it takes for you to understand the danger Propornot and the groups around them pose to everyone you love, if you understand it, everything will have been well worth it.

In this article, you’ll meet some of the people staffing Propornot. You’ll meet the people and publications that provide their expenses and cover the logistics. You’ll meet a few of the deep state players. We’ll deal with them very soon. They need to see this as the warning shot over the bow and start playing nice with regular people.  After that, you’ll meet the NGO’s that are funding and orchestrating all of it. How am I doing so far?

[image: image10.jpg]



The image that you see is the clincher or game winner that supplies the necessary proof up front and the direct path to Propornot. This was a passive scan of propornot.com showing the administrative dashboard belongs to the InterpreterMag.com as shown on the left of the image. On the right, it shows that uploads to Propornot.com come from InterpreterMag.com and is a product of that publication.

Now we have the first layer of Propornot, fake news, and our 1st four contestants. We have a slew of new media organizations that are influenced by, or feeding Propornot. Remember, fake news got off the ground and got its wings because of the attention this website received from the Washington Post in Dec. 2016.

At the Interpreter Mag level, here are the people:
· Michael Weiss is the Editor-in-Chief at the InterpreterMag.com. According to his Linkd profile, he is also a National Security Analyst for CNN since Jul 2017 as well as an Investigative Reporter for International Affairs for CNN since Apr 2017. He has been a contributor there since 2015. He has been a Senior Editor at The Daily Beast since Jun 2015.

With the lengthy CNN cred’s, how much involvement does CNN have in fake news? Yes, I know, but we’re talking about Propornot.

· Catherine A. Fitzpatrick is a Russian translator and analyst for the Interpreter. She has worked as an editor for EurasiaNet.org and RFE/RL.

· Pierre Vaux is an analyst and translator for the Interpreter. He’s also an intern. He is a contributor to the Daily Beast, Foreign Policy, RFE/RL and Left Foot Forward and works at Dataminr Inc.

· James Miller’s bio at the InterpreterMag.com includes Managing Editor of The Interpreter where he reports on Russia, Ukraine, and Syria. James runs the “Under The Black Flag” column at RFE/RL which provides news, opinion, and analysis about the impact of the Islamic State extremist group in Syria, Iraq, and beyond. He is a contributor at Reuters, The Daily Beast, Foreign Policy, and other publications. He is an expert on verifying citizen journalism and has been covering developments in the Middle East, specifically Syria and Iran, since 2009. Follow him on Twitter: @MillerMENA- Miller even works for the US Embassy in Kiev “diplo-page” the Kiev Post.

[image: image11.png]o o o B aane coumen

THEINTERPRETER s




The Interpreter is a product of the Atlantic Council. The Digital Forensics Research Lab has been carrying the weight in Ukrainian-Russian affairs for the Atlantic Council. Fellows working with the Atlantic Council in this area include:

· Bellingcat- Aric Toler and Eliot Higgins- This linked article shows how an underwear salesmanbecame one of the most important faces of the deep state.  Don’t laugh, the image is really appropriate. Higgins’ insecurity runs so deep because of his failures that Higgins tries to get publications censured that question his author-i-tie.

· Anne Applebaum

· StopFake- Irena Chalupa- Chalupa is the sister to the same Alexandra Chalupa that brought the term Russian hacking to worldwide attention. Irena Chalupa is a nonresident fellow with the Atlantic Council’s Dinu Patriciu Eurasia Center. She is also a senior correspondent at Radio Free Europe/Radio Liberty (RFE/RL), where she has worked for more than twenty years. Ms. Chalupa previously served as an editor for the Atlantic Council, where she covered Ukraine and Eastern Europe. Irena Chalupa is also the news anchor for Ukraine’s propaganda channel Stopfake.org She is a Ukrainian Diaspora leader. The Chalupa’s are the 1st family of Ukrainian propaganda. She works with and for Ukrainian Intelligence through the Atlantic Council, Stopfake, and her sisters Andrea (Euromaidanpr) and Alexandra.

· Dimitry Alperovich- CEO of Crowdstrike and person who consulted a Ouija board and guessed Russia may have hacked something, somewhere, sometime.

The strand that ties this crew together is they all work for Ukrainian Intelligence. If you hit the links, the ties are documented very clearly. We’ll get to that point again shortly, but let’s go further:

Propornot-> Atlantic Council -> Broadcasting Board of Governors (BBG)
Who are the BBG? According to Wikipedia- “The Broadcasting Board of Governors (BBG) is an independent agency of the United States government. According to its website, its mission is to “inform, engage, and connect people around the world in support of freedom and democracy. The BBG supervised Voice of America (VOA), Radio Free Europe/Radio Liberty, Radio y Television Marti, Radio Free Asia, and the Middle East Broadcast Networks.

The board of the BBG was eliminated and replaced with a single appointed chief executive officer as part of the National Defense Authorization Act for Fiscal Year 2017, which was passed in December 2016.”

[image: image12.png]77iE INTERPRETER s o € R

Yy

. ROCISFECERTODT
RedioLiberty





On January 1, 2016, the  Interpreter became a special project of RFE/RL and under the oversight of the BBG. The Secretary of State had a seat on the board of the BBG until December 2016. Why the change?

During the 2016 election, the BBG developed a major conflict of interest. At least two BBG board members worked actively for the Hillary Clinton presidential campaign. These government officials were working against the president-elect after the election. It looks like it didn’t go unnoticed. In the following linked article, it shows that they should be investigated for their part in an attempted coup.

From a Nov 7, 2016, article– “Karen Kornbluh is helping refine and to get Hillary Clinton’s message out. ” All of them are names to watch if Clinton wins — and key jobs at the FCC and other federal agencies are up for grabs.”

According to her bio: Karen founded the New America Foundation’s Work and Family Program and is a senior fellow for Digital Policy at the Council on Foreign Relations. Karen has written extensively about technology policy, women, and family policy for The Atlantic, The New York Times and The Washington Post. New York Times columnist David Brooks cited her Democracy article “Families Valued,” focused on “juggler families” as one of the best magazine articles of 2006.

Michael Kempner is the founder, President and Chief Executive Officer of MWW Group, a staunch Hillary Clinton supporter, and may get a greater role if she is elected.  Kempner is a member of the Public Relations Hall of Fame. Michael Kempner hired Anthony Weiner after the sexting scandal broke in 2011.

Jeff Shell, chairman of the BBG and  Universal Filmed Entertainment is supporting a secondary role by being an honor roll donor to the Atlantic Council. While the BBG is supposed to be neutral it has continuously helped increase tensions in Eastern Europe. While giving to the Atlantic Council may not be illegal while in his position, currently, the Atlantic Council’s main effort is to ignite a war with Russia. This may set up a major conflict of interest.

According to journalist Robert Parry “The people that will be taking senior positions and especially in foreign policy believe “This consensus is driven by a broad-based backlash against a president who has repeatedly stressed the dangers of overreach and the need for restraint, especially in the Middle East.”

Parry goes on to say that at the forefront of this is the Atlantic Council, a think tank associated with NATO. Their main goal is a major confrontation with nuclear-armed Russia.”

So, to make sense of all this, most of the people listed would have held cabinet positions in a Hillary Clinton presidency. If the Interpreter is a project of RFE/RL then the decision to go ahead with Propornot would have to go across their desk. That includes then Sec of State, John Kerry.

The unasked question of why would a US Government Agency do this (?) needs to be addressed. All the people listed above were actively working for Clinton to get her elected and throw Donald Trump’s campaign off the rails.

After the election, they were going to take care of Clinton’s “deplorables” by dissecting alternative media. I wrote about this before the election and I warned several major new sites what they could expect. I was right on the money. After she lost, it was already in motion. The deplorable media didn’t fall into a particular political pattern other than they did not promote Hillary Clinton.

The purpose of Propornot has been to get people to demand freedom of speech be rolled back. This was/is to be done by destroying fact-based media. If you read further, the entire plan is laid out starting from 2015 when it started coming together.

These people want reality shaped on what the perceived majority (louder) group believes to be true, regardless of what the facts are. Perception based reality is only a Facebook like away from killing one person or elevating another to hero status regardless of what they have done.

[image: image13.jpg]



That little statement about the free speech rally says it all. It’s something that would hardly be noticed unless you were looking for it because it is part of the meta-data.

Now you can say it’s only a sentence and who cares? Nobody communicates through metadata do they? Wasn’t that what Propornot was all about? Yes, they do communicate through metadata. That’s why I look at it.

[image: image14.jpg]'%L._'.-;x e et et





Do you see it? No? Look again. There in the metadata, at the bottom of the image is an ad for a job. Go for it and remember to mention the header. It could just as easily be hacking instructions, or a do not disturb sign. That’s why it pays to really research carefully.

The Boston ‘Free Speech’ Rally was billed by the social networks and MSM as a fascist rally. It was really a Free Speech Rally. What they learned is that with just a little nudge, they can make you demand nationalist repression. Nice going Boston!

Hey, is this starting to sound a little conspiratorial? If it is, we need ruskie hackers with Guy Fawkes masks to make this work. They have to admit to changing international politics through hacking in 2016, belong to a foreign country, code in Russian, and use spear phishing techniques to lure people in. Let’s not forget that they also have to work for some form of Intelligence.

Most importantly, they have to work with and influence all of the people above. They will definitely impact US foreign policy toward Russia. Let’s raise the stakes even more. The hackers have to answer to whoever is funding a lot of the illegal and immoral activities.

[image: image15.png]@ oot iosenics & o Folow

Teposm cnasall

Insids The kraiian ‘Hackivist Network Cyberbatting The Kremli
Wihoar th cat thieves hacing thtrway nside Russi' gl coridrs of poer
v atfor 1w thevar i Ukcans?




They are not even savvy enough to stay clear of outing each other. This is the Pravy Sektor hacker RUH8.  The common thread for these hackers is clear if you read the linked material on the profiles that make up these organizations. They work for Bellingcat, Informnapalm, the Atlantic Council, Ukrainian Intel, and the Diaspora.

In a follow-up article, I have reason to ask if they were given access to United States Government Top Secret Secure Servers. I’m not kidding.

In a Euromaidan Press article dated November 2nd, 2016, the hackers state enthusiastically “Ukrainian hackers have a rather high level of work. So the help of the USA… I don’t know, why would we need it? We have all the talent and special means for this. And I don’t think that the USA or any NATO country would make such sharp movements in international politics.”

And we have a winner. In 2016 the sharp movement in international politics was caused by…survey says….hacking!!!!

According to Donna Brazille, the Democratic Party servers were hacked multiple times and the hacking didn’t stop until December 2016. At this juncture, we should be able to agree that Seth Rich leaked the information to Wikileaks. But, now we are talking about other hacks. In the above linked article, these hacker specifically say their favorite route is spear phishing email accounts.

In the article, you’ll also see they work directly for Ukrainian Intel. Bellingcat works directly for Ukrainian Intel and works with them and the Atlantic Council. Stopfake is a product of Irena Chalupa who works for RFE/RL, the Atlantic Council and the Ukrainian government. Stopfake works directly with them and is a product of the Ukrainian government. Crowdstrike has an ongoing relationship with Ukrainian Intel and these particular hackers. Crowdstrike conjured up Fancy Bear. Well say, hello to the real fancy bear of 2016 (*fancybear is technically a set of tools and not people).

This means that former Secretary of State John Kerry approved of Ukrainian Intelligence hackers having access to servers inside a US Government Agency because of Propornot and the Atlantic Councils reliance on the hackers.

How are the Ukrainian hackers tied into Propornot at any level? James Miller isn’t shy about using their work. Propornot relies on the work of the Atlantic Council, Aric Toler, Aaron Weisburd, Clint Watts, and Joel Harding. The Ukrainian hackers work directly with InformNapalm and are the go-to resource for most of the people involved and all of the people just named.

Below we have assessed the details of the reports from InformNapalm, and have expanded on their investigation. — James Miller
Americans are attacking Americans for a foreign country for what amounts to pennies. We’ll deal with them again soon.

Who does the Atlantic Council work for? It’s the same people that staff RFE/RL.

“On 29 January 2016 in Washington, U.S.A., Ukrainian World Congress (UWC) President Eugene Czolij and Atlantic Council President and CEO Frederick Kempe officially signed a Memorandum of Agreement to renew the cooperation between the UWC and the Atlantic Council, that began in September 2014.

In accordance with this Memorandum, the UWC will continue its cooperation with the Atlantic Council on implementing the “Ukraine in Europe Initiative”, which aims to galvanize international support for an independent, sovereign and territorially integral Ukraine, including Crimea. This initiative is also intended to support reforms in Ukraine and its EuroAtlantic integration, and to counter Russian disinformation.”

This one little paragraph spells out clearly what I have shown in detail throughout this article.

The Ukrainian World Congress is represented in the US Congress by the Ukrainian Caucus headed up by ISIS supporter and Nazi cheerleader Marcy Kaptur. Her Ukrainian Caucus represents people  with political positions that scared Adolf Hitler in WWII.

The obvious takeaway is that a lawsuit is a bare minimum that needs to happen. People need to be investigated for crimes against the state. When we take a closer look at who had potential access to top-secret servers, that will become painfully obvious.

These people have tried and are trying to rip the fabric of society in pieces. At the very least, they have earned a good tarring…and feathering. When you look at the financial end of this a lawsuit in the billions would barely touch it.

Just one company the Ukrainian Diaspora started for this is valued over 100 million dollars. This will need to be a class action suit with a cease and desist to the BBG.

In early 2015, almost 2 years before most people took the idea of censorship seriously, I documented its inception. In the same way, it happens with many of the biggest stories of our times, I stumbled onto it by accident.
In early March 2015, Ukrainian Information Policy designer Joel Harding laid out what to expect going forward in the following statements: “In military IIO operations center on the ability to influence foreign audiences, US, and global audiences, and adversely affect enemy decision making through an integrated approach. Even current event news is released in this fashion. Each portal is given messages that follow the same themes because it is an across the board mainstream effort that fills the information space entirely when it is working correctly.

The purpose of “Inform and Influence Operations” 

 HYPERLINK "http://toinformistoinfluence.com/" \o "&nbsp;" \t "_blank"  is not to provide a perspective, opinion, or lay out a policy. It is defined as the ability to make audiences “think and act” in a manner favorable to the mission objectives. This is done through applying perception management techniques which target the audiences emotions, motives, and reasoning.

These techniques are not geared for debate. It is to overwhelm and change the target psyche.

Using these techniques information sources can be manipulated and those that write, speak, or think counter to the objective are relegated as propaganda, ill-informed, or irrelevant.”- Harding

While the above sounds gloriously overoptimistic, Harding, along with his little band of Kremlin Troll hunters personally started developing the idea of organizations capable of blackballing journalists and publications in a way that could not be construed as censorship.

From another March 2015 article– A “Disinformation Charter” for Media and Bloggers: Top-down censorship should be avoided. But rival media, from Al-Jazeera to the BBC, Fox and beyond, need to get together to create a charter of acceptable and unacceptable behavior. Vigorous debate and disagreement are ,of course, to be encouraged—but media organizations that practice conscious deception should be excluded from the community. A similar code can be accepted by bloggers and other online influencers.
This “Disinformation Charter” for responsible behavior (Ministry of Truth?) he describes is to fight “conscious deception” [And it] can only be weighed against how he describes Propaganda. “The word is frequently used to describe any news emerging [from] one’s opponent.”– Harding

Journalists that need to be excluded are those “our side” label as propagandists or active measure agents.”

Harding’s connections in media are very large. Through his friend Mathew Armstrong, Harding had access to and the ear of the board of the Broadcasting Board of Governors (BBG). The BBG board is staffed by the who’s who of network and radio broadcast, print media and shortwave CEO’s and heavy hitters. They are behind RFE/RL (Radio Free Europe/ Radio Liberty).

On the other end of this in 2015, Joel Harding was assembling a group of miscreants to attack the social networks of different journalist and publications. The crude logic behind a direct assault was that by developing, training, and overseeing vast troll networks they could speak over their opposition (people that their employers wanted to be silenced) and subdue dissident online conversation and control the information.

Where this wasn’t feasible, they set up hack and harass attacks at various publication to get them to stop publishing hard-hitting journalists. This still hasn’t been effective because it caused publishers to dig in and harden their internet properties instead.

The softer more indirect approach Harding pushed in March 2015 quickly developed into the unified media strategy he wanted for the US and Europe. Control the information and don’t allow contradicting information or news into the media stream. When it does get in, call it propaganda.
Enter Propornot.

